Ul. Wóycickiego 1/3 23
01-938 Warszawa
|
Program szukaj układ godzinowy układ tabelaryczny laboratorium
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 09:00-10:15 | Fosfor - pierwiastek deficytowy Prowadzą: dr Bartłomiej Macherzyński, Zofia Arczewska, Sylwia Załoga Celem zajęć jest określenie efektywności usuwania fosforu ze ścieków przy użyciu wybranych reagentów. Zakres badań obejmuje wykonanie oznaczeń fizykochemicznych dla próbek ścieków przed i po procesie strącania. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 103a | brak miejsc | Tak | 09:00-10:30 | Ciepło w chemii Prowadzi: Małgorzata Wszelaka-Rylik Na zajęciach dowiemy się czym jest ciepło reakcji. Odpowiemy na pytanie jak temperatura wpływa na szybkość reakcji chemicznych. | liceum i dorośli | 420 | brak miejsc | Tak | 10:30-11:35 | Fosfor - pierwiastek deficytowy Prowadzą: dr Bartłomiej Macherzyński, Zofia Arczewska, Sylwia Załoga Celem zajęć jest określenie efektywności usuwania fosforu ze ścieków przy użyciu wybranych reagentów. Zakres badań obejmuje wykonanie oznaczeń fizykochemicznych dla próbek ścieków przed i po procesie strącania. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 103a | brak miejsc | Tak | 11:30-13:00 | Ciepło w chemii Prowadzi: Małgorzata Wszelaka-Rylik Na zajęciach dowiemy się czym jest ciepło reakcji. Odpowiemy na pytanie jak temperatura wpływa na szybkość reakcji chemicznych. | liceum i dorośli | 420 | brak miejsc | Tak | 11:45-12:50 | Fosfor - pierwiastek deficytowy Prowadzą: dr Bartłomiej Macherzyński, Zofia Arczewska, Sylwia Załoga Celem zajęć jest określenie efektywności usuwania fosforu ze ścieków przy użyciu wybranych reagentów. Zakres badań obejmuje wykonanie oznaczeń fizykochemicznych dla próbek ścieków przed i po procesie strącania. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 103a | brak miejsc | Tak | 13:00-14:05 | Fosfor - pierwiastek deficytowy Prowadzą: dr Bartłomiej Macherzyński, Zofia Arczewska, Sylwia Załoga Celem zajęć jest określenie efektywności usuwania fosforu ze ścieków przy użyciu wybranych reagentów. Zakres badań obejmuje wykonanie oznaczeń fizykochemicznych dla próbek ścieków przed i po procesie strącania. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | | brak miejsc | Tak |
warsztaty
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 09:30-10:30 | Prywatne życie roślin Prowadzi: Aleksander Izdebski "Prywatne życie roślin" to fascynująca podróż do ukrytego świata roślin, które – choć nieruchome – prowadzą zadziwiająco aktywne życie. Na zajęciach odkryjemy tajemnice ich sprytnych strategii przetrwania, walki o światło, rozmnażania i podróżowania. Dowiemy się, jak rośliny komunikują się z otoczeniem i jak ich sekrety inspirują naukowców na całym świecie. Czy na pewno są takie bierne, jak nam się wydaje? Zajrzyjmy za zieloną kurtynę! | szkoła średnia | 008 | 5 z 30 | Tak | 10:00-11:00 | Fauna wielkich wymierań Prowadzi: Joanna Nieczuja-Dwojacka Celem warsztatów jest rozpoznawanie fauny paleozoicznej i mezozoicznej, a także omówienie przyczyn wielkich wymierań oraz nawiązanie do współczesnego masowego wymierania gatunków spowodowanego działalnością człowieka | szkoła średnia | 420 | brak miejsc | Tak | 11:30-12:45 | Fauna wielkich wymierań Prowadzi: Joanna Nieczuja-Dwojacka Celem warsztatów jest rozpoznawanie fauny paleozoicznej i mezozoicznej, a także omówienie przyczyn wielkich wymierań oraz nawiązanie do współczesnego masowego wymierania gatunków spowodowanego działalnością człowieka | szkoła średnia | 420 | brak miejsc | Tak |
warsztaty z krótką prelekcją
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 09:00-10:30 | Profil biologiczny zapisany w materiale szkieletowym Prowadzi: dr Justyna Marchewka-Długońska Czy zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób odkrywa się historię życia zmarłych przed wiekami? Skąd właściwie wiadomo jakiej byli płci i ile mieli lat? A odtwarzanie przyżyciowego wyglądu? Na jakiej podstawie tworzy się rekonstrukcje twarzy i jakimi technikami można to robić? Jeśli choć raz zadałeś sobie jedno z tych pytań, zapraszamy do Nas! W czasie zajęć wyjaśnimy Ci i pokażemy jak odtwarzamy osteobiografie zmarłych, jakich elementów anatomicznych i cech używamy aby stworzyć profil biologiczny. | szkoła średnia, dorośli | 409 | brak miejsc | Tak | 09:00-10:15 | Historie życie odczytane z kości Prowadzą: Veronika Bogdanovich, Zuzanna Tomporowska Czy zastanawiałeś się kiedyś jacy byli ludzie w przeszłości? W jakiej byli kondycji, jak wyglądali i z jakimi chorobami się mierzyli? W czasie tych zajęć wprowadzimy Cię w tematykę rekonstrukcji osteobiografii. Pokażemy w jaki sposób pracujemy z materiałem osteologicznym i jakie na jego podstawie informacje możemy wyczytać. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 423 | brak miejsc | Tak | 09:00-10:05 | Czy gupiki są wybrednymi niejadkami, czyli badanie wybiórczości pokarmowej ryb z gatunku Prowadzą: Marcin Weselak, Alicja Hołosiniuk, Anita Kaliszewicz W trakcie zajęć przedstawimy krótki wstęp teoretyczny na temat samego gatunku Poecilia reticulata oraz jego odmian jakie znajdziemy na świecie. Następnie przejdziemy do części praktycznej w której uczestnicy będą mogli wybrać swojego gupika doświadczalnego i przygotować dla niego odpowiednio ilość karmówki (uprzednio przygotowaną przez nas (prowadzących). Karmówka zostanie następnie wprowadzona do akwarium z gupikami,a uczestnicy będą obserwować, który rodzaj pożywienia jest preferowany i jak długo zajmie rybom znalezienie i zjedzenie pokarmu w akwarium. | od 12 lat | 208 | brak miejsc | Tak | 10:30-11:15 | Historie życie odczytane z kości Prowadzą: Veronika Bogdanovich, Zuzanna Tomporowska Czy zastanawiałeś się kiedyś jacy byli ludzie w przeszłości? W jakiej byli kondycji, jak wyglądali i z jakimi chorobami się mierzyli? W czasie tych zajęć wprowadzimy Cię w tematykę rekonstrukcji osteobiografii. Pokażemy w jaki sposób pracujemy z materiałem osteologicznym i jakie na jego podstawie informacje możemy wyczytać. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 423 | brak miejsc | Tak | 10:30-11:35 | Gleby – skarb pod naszymi stopami Prowadzą: Monika Kisiel, Julia Mariańska, Julia Łoś, Tomasz Komorowski, Zofia Garlej, Dominika Smarzyk W trakcie warsztatów uczniowie zobaczą, jak różnorodne mogą być gleby. Dowiedzą się w jaki sposób powstają i z czego są zbudowane. Zapoznają się także z funkcjami, jakie pełnią w naszym życiu. Wybrane zagadnienia zobrazowane będą prostymi ćwiczeniami i doświadczeniami. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 205 | brak miejsc | Tak | 10:30-11:45 | W świecie bakterii i kolorów czyli barwienie mikrorganizmów
Link do wydarzenia: KLIKNIJ
W trakcie zajęć przedstawimy krótki wstęp teoretyczny na temat barwienia mikroorganizmów i rodzajów ich barwienia. Podczas zajęć poznasz podstawowe techniki barwienia np. Barwinie grama. Podczas części praktycznej uczestnicy będą mogli sami wykonać bawienie i zaobserwować bakterie pod mikroskopem (barwienie pozytywne i negatywne). W czasie zajęć poznasz jak zróżnicowany jest świat mikroorganizmów. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 308 | brak miejsc | Tak | 10:30-11:05 | Czy gupiki są wybrednymi niejadkami, czyli badanie wybiórczości pokarmowej ryb z gatunku Prowadzą: Marcin Weselak, Alicja Hołosiniuk, Anita Kaliszewicz W trakcie zajęć przedstawimy krótki wstęp teoretyczny na temat samego gatunku Poecilia reticulata oraz jego odmian jakie znajdziemy na świecie. Następnie przejdziemy do części praktycznej w której uczestnicy będą mogli wybrać swojego gupika doświadczalnego i przygotować dla niego odpowiednio ilość karmówki (uprzednio przygotowaną przez nas (prowadzących). Karmówka zostanie następnie wprowadzona do akwarium z gupikami,a uczestnicy będą obserwować, który rodzaj pożywienia jest preferowany i jak długo zajmie rybom znalezienie i zjedzenie pokarmu w akwarium. | od 12 lat | 208 | brak miejsc | Tak | 11:30-13:00 | Profil biologiczny zapisany w materiale szkieletowym Prowadzi: dr Justyna Marchewka-Długońska Czy zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób odkrywa się historię życia zmarłych przed wiekami? Skąd właściwie wiadomo jakiej byli płci i ile mieli lat? A odtwarzanie przyżyciowego wyglądu? Na jakiej podstawie tworzy się rekonstrukcje twarzy i jakimi technikami można to robić? Jeśli choć raz zadałeś sobie jedno z tych pytań, zapraszamy do Nas! W czasie zajęć wyjaśnimy Ci i pokażemy jak odtwarzamy osteobiografie zmarłych, jakich elementów anatomicznych i cech używamy aby stworzyć profil biologiczny. | szkoła średnia, dorośli | 409 | brak miejsc | Tak | 11:45-12:50 | Historie życie odczytane z kości Prowadzą: Veronika Bogdanovich, Zuzanna Tomporowska Czy zastanawiałeś się kiedyś jacy byli ludzie w przeszłości? W jakiej byli kondycji, jak wyglądali i z jakimi chorobami się mierzyli? W czasie tych zajęć wprowadzimy Cię w tematykę rekonstrukcji osteobiografii. Pokażemy w jaki sposób pracujemy z materiałem osteologicznym i jakie na jego podstawie informacje możemy wyczytać. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 423 | brak miejsc | Tak | 11:45-12:50 | Gleby – skarb pod naszymi stopami Prowadzą: Monika Kisiel, Julia Mariańska, Julia Łoś, Tomasz Komorowski, Zofia Garlej, Dominika Smarzyk W trakcie warsztatów uczniowie zobaczą, jak różnorodne mogą być gleby. Dowiedzą się w jaki sposób powstają i z czego są zbudowane. Zapoznają się także z funkcjami, jakie pełnią w naszym życiu. Wybrane zagadnienia zobrazowane będą prostymi ćwiczeniami i doświadczeniami. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 205 | brak miejsc | Tak | 13:00-14:05 | Historie życia odczytane z kości Prowadzą: Veronika Bogdanovich, Zuzanna Tomporowska Czy zastanawiałeś się kiedyś jacy byli ludzie w przeszłości? W jakiej byli kondycji, jak wyglądali i z jakimi chorobami się mierzyli? W czasie tych zajęć wprowadzimy Cię w tematykę rekonstrukcji osteobiografii. Pokażemy w jaki sposób pracujemy z materiałem osteologicznym i jakie na jego podstawie informacje możemy wyczytać. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 423 | brak miejsc | Tak | 13:00-14:05 | Gleby – skarb pod naszymi stopami Prowadzą: Monika Kisiel, Julia Mariańska, Julia Łoś, Tomasz Komorowski, Zofia Garlej, Dominika Smarzyk W trakcie warsztatów uczniowie zobaczą, jak różnorodne mogą być gleby. Dowiedzą się w jaki sposób powstają i z czego są zbudowane. Zapoznają się także z funkcjami, jakie pełnią w naszym życiu. Wybrane zagadnienia zobrazowane będą prostymi ćwiczeniami i doświadczeniami. | szkoła podstawowa - klasy 7 i 8 | 205 | brak miejsc | Tak |
wykład
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 10:30-11:30 | Sposoby zapewniania organizmom wodnym warunków życia i rozwoju Prowadzi: Ryszard Konieczny Celem prezentacji jest zapoznanie uczestników z problemem eutrofizacji wód powierzchniowych oraz zaprezentowanie metod i rozwiązań gwarantujących organizmom wodnym warunki życia i rozwój | szkoła średnia | 008 | 100 | Nie |
wykład on-line
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 18:00-19:00 | Mrówki - mali władcy świata Prowadzi: Mateusz Mączyński Bez wątpienia mrówki należą do jednych z najpowszechniej występujących zwierząt na naszej planecie, znaleźć je można bowiem na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy. Przez wiele milionów lat swojego istnienia dostosowały się do życia w najróżniejszych warunkach, od gorących pustyń po chłodne wzgórza, od ciemnych podziemi do wysokich koron drzew. Jednocześnie ich kolonie stanowią jedne z najstarszych społeczeństw na ziemi, starsze nawet niż te ludzkie. W trakcie wykładu dowiesz się jak fascynujący i zróżnicowany jest świat tych owadów. | | | Bez ograniczeń | Nie |
wykład online
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 17:00-18:00 | Na ratunek żółwiom! Prowadzą: Patrycja Trusewicz, Mateusz Mączyński Żółw błotny (Emys orbicularis) to gatunek europejskiego żółwia, który w Polsce ma coraz trudniejsze warunki do życia. Zespoły badaczy wychodzą naprzeciw potrzebom i starają się znaleźć skuteczne sposoby na introdukowanie lub reintrodukowanie tego gatunku na obszarze Polski. Zobaczmy jakie są rezultaty ich badań. | bez ograniczeń | | Bez ograniczeń | Nie |
wykład, dyskusja
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 13:00-14:30 | Nasi wrogowie i sprzymierzeńcy w świecie drobnoustrojów Prowadzą: Michalinia Siudowska, Gabriela Ziółkowska Mikroorganizmy są fascynująco różnorodną grupą - znajdziemy tutaj i bakterie wywołujące straszliwe choroby, i tak lubiane przez Polaków grzyby jadalne. Z drobnoustrojami mamy do czynienia w każdej sekundzie naszego dnia: część z nich jest nam niezbędna, część ułatwia (lub umila!) nam życie, a od części z nich lepiej trzymać się z daleka! Podczas wykładu poznasz bakteryjnych i grzybowych reprezentantów każdej z tych grup oraz dowiesz się, jak można w domowych warunkach obserwować efekty ich działań. | szkoła średnia | 008 | 60 | Nie |
Wykłady on-line
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 15:00-15:45 | "Każde pokolenie ma swoją legendę" czyli multidyscyplinarność ksiąg metrykalnych Prowadzi: mgr Paulina Dobrowolska - Janicka Księgi metrykalne są źródłem wielu cennych informacji dotyczących życia w przeszłości. Analiza zebranych na ich podstawie danych pozwala na rekonstrukcję i ocenę wielu aspektów życia i śmierci, począwszy od przeżywalności skończywszy na przyczynach zgonu. W tej prezentacji pokażemy w jaki sposób badamy księgi metrykalne i jakie na ich podstawie uzyskujemy informacje. | | | Bez ograniczeń | Nie |
wykłady online
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 19:00-19:45 | Tajemnice mumifikacji Prowadzą: Justyna, Marchewka-Długońska, Magdalena Kobus, Alicja Budnik Mumie. Najbardziej tajemnicze obiekty antropologiczne z jakimi spotykamy się w czasie badań archeologicznych. Z jednej strony zwyczajne "wysuszone zwłoki" z drugiej obiekt kultu i uwielbienia, a z trzeciej archiwum, które daje nam naukowcom dostęp do informacji niemożliwych do uzyskania w czasie badań materiału szkieletowego. W czasie wykładu dowiesz się czym różnią sie mumie naturalne od mumii intencjonalnych. Wyjaśnimy też w jaki sposób taka mumia może powstawać i dlaczego mumifikacja nie jest domeną starożytnego Egiptu. | bez ograniczeń | | Bez ograniczeń | Nie |
|